Banery internetowe

Co to takiego Banery? To najprostszy internetowy system reklamowy, poprzez który samodzielnie i z łatwością zareklamujesz się na stronach internetowych oraz zrealizujesz własną kampanię reklamową. Banery internetowe flash są najskuteczniejszą obok pozycjonowania stron w wyszukiwarkach formą reklamy w Internecie. Większość popularnych portali takich jak onet.pl, wp.pl oferują reklamę w tej właśnie postaci. Wymiana banerami z innymi stronami to prosty i szybki sposób na promocję, a w porównaniu z odnośnikami tekstowymi banery w formie zdjęć lub ruszających się elementów mają tą przewagę że zwracają na siebie ogromną uwagę.

Główną funkcją banerów jest to samo co tradycyjnych reklam spotykanych na ulicy. Czyli powiadomienie konsumentów o nowym produkcie lub usłudze i przedstawienie powodów, dla których konsument powinien wybrać dany produkt. Są różne rodzaje bannerów, ale każdy z nich można śledzić aby kampania reklamowa mogła być monitorowana w czasie rzeczywistym.

Banery występują w trzech podstawowych wersjach:

  • statyczne banery w formatach JPG, PNG;
  • banery animowane FLASH;
  • banery animowane GIF.

Banery internetowe pozwalają na efektywną prezentację promowanych produktów, oferty firmy. Banery statyczne o stałej treści, kolorowym – przyciągającym wzrok – wyglądzie, upiększone grafiką czy zdjęciem to wspaniała forma reklamy nowego produktu, nowej formy działalności, czy wydarzenia z życia firmy. Banery ruchome, banery Flashowe dają dużo większe możliwości. Zmieniając treści można przekazać więcej informacji w jednym miejscu, dodatkowo ruszające się elementy na stronie przykuwają uwagę odwiedzających. Ta forma reklamy zdecydowanie wyróżnia się na stronach odwiedzanych przez użytkowników – różne kolory, odpowiedni format i ciekawe animacje sprawiają, że większość osób spojrzy na taką reklamę. Liczy się też treść – gdy przekaz będzie czytelny i przekonujący, istnieje duża szansa na zaciekawienie odbiorcy. Wtedy bardzo prawdopodobne jest, że kliknie on w reklamę, a tym samym przejdzie na stronę reklamodawcy.

Baner internetowy jest narzędziem przystępnym zarówno w tworzeniu, jak i w zarządzaniu. By jednak usprawnić kampanię marketingową, baner powinien być dobrze dopracowany i uzupełniany również innymi formami reklamy. Odpowiednio opracowany baner to klucz do sukcesu i głównie na tym należało by się skupić korzystając z tej formy reklamy.

Typowy baner ma wymiary 468 × 60 pikseli. Baner jest wyświetlany, gdy użytkownik odwiedza stronę. Po kliknięciu na baner, przeglądający jest skierowany do strony reklamowanej przez baner. Wydarzenie to nazywane jest „click through” czyli przekierowaniem. W wielu przypadkach, banery są dostarczane przez centralny serwer reklam.

Najpopularniejsze wymiary:

  • Billboard 750 × 100 pikseli;
  • Double billboard 750 × 200 pikseli;
  • Banner 468 × 60 pikseli;
  • Half banner 234 × 60 pikseli;
  • Wide Skyscraper 160 × 600 pikseli;
  • Skyscraper 120 × 600 pikseli;
  • Button 120 × 90 pikseli;
  • Button 120 × 60 piskeli;
  • Square button 125 × 125 pikseli.